fbpx
רצח דיאנה רז: המפורסמות התגייסו ואמרו ׳עד כאן׳
רצח דיאנה רז: המפורסמות התגייסו ואמרו ׳עד כאן׳

הרצח הנפשע של דיאנה רז ז״ל בידי בעלה גרם לנו להיזכר ולהעלות שוב את הקמפיין שיצרנו לפני ארבע שנים שמטרתו לומר די לאלימות כלפי נשים. לצערינו, הקמפיין רלוונטי וחשוב מתמיד גם היום, וזה הזמן להודות שוב למובילות הדעה שלקחו בו חלק.

צילום: דניאל אלסטר

טיטי איינאו / that’s it קמפיין

לומר מספיק, עד כאן

“כנשים, אנו נדרשות לפרוץ גבולות מחד, ולהציב גבולות מאידך, לא תמיד זה קל, לכן רצוי שתהיינה לנו דמויות לשאוב מהן כוחות והשראה לדרך. קמפיין THAT’S IT להעלאת המודעות נגד אלימות כלפי נשים שיזם המגזין, מטרתו לחזק נשים באשר הן, ולעודד אותן לא לשתוק, להציב גבולות, ולומר מספיק, עד כאן.” מילים אלו שכתבתי בפברואר 2017, ליוו לפני 4 שנים את קמפיין השקת מגזין it, ולצערי הפך היום שוב רלוונטי מתמיד.

הקמפיין אליו נרתמו 18 מובילות דעה, השמות הכי גדולים בתעשיית האופנה והבידור הישראלי, ביניהן טיטי איינאו, חן אמסלם, מיכל הקטנה, יעל גולדמן, סנדרה רינגלר, ג׳ני צ׳רווני, דיקלה, מור סילבר, אשלי וקסמן בקשי, ונטלי דדון, יוצא בקריאה אחת ברורה: that’s it.

אופנה היא מראה חברתית

מה הקשר בין קמפיין חברתי ובין השקת מגזין אופנה שאלו אותי אז, וכמו אז גם היום עניתי שהכול קשור, אופנה היא מראה חברתית, מגזין הוא כלי שבעזרתו אנחנו יכולות להשמיע קול, כל אחת מאיתנו היא מובילת דעה המפיצה את המסר בצורה הטובה והאותנטית ביותר.

בכל פעם שאנחנו שומעים על המקרים המזעזעים, על עוד בעל שדקר, היכה, שלף אקדח וירה באישה הקמפיין הזה נשלף מהמגירה, הוא הפך לדגל מחאה ולקול זעקה. אבל כדי לזעוק ״די״ לאלימות כלפי נשים, צריך יותר מקמפיינים, זה דורש חינוך, וזה דורש סיוע, תמיכה, משאבים, שלנו כחברה אך בעיקר של ההנהגה הבכירה, ואנחנו כאן כדי שהנושא לא ירד מסדר היום.

שביט ויזל / that’s it קמפיין

that’s it

שמעתי יריות, ראינו את אמא שוכבת על הרצפה, ואמא לא קמה” סיפרה בתה בת השבע של דיאנה רז ז״ל, שנרצחה ביריות אקדח על ידי בעלה השוטר, אמיר רז, והיא בת 32 בלבד. אביעד משה, בעלה של שירה איסקוב בת ה 31, שתקף אותה באכזריות בערב ראש השנה 2020 וניסה לרצוח אותה לנגד עיני בנם הפעוט מסרב לתת לה גט, ואף מאשים אותה במקרה הקשה. כשנה קודם באוקטובר 2019, רוצח אלירן מלול באכזריות את מיכל סלה ז״ל בת ה 32 לנגד עיני ביתה הפעוטה.

ארבע שנים חלפו מאז קמפיין that’s it של מגזין it, ארבע שנים שבהן האלימות כלפי נשים עדיין גואה. על פי נתוני עיתון ״הארץ״ 66 נשים נרצחו בארבע השנים שחלפו, ו 165 נשים בסה״כ נרצחו משנת 2011 בישראל. המספרים בלתי נתפסים, ואין ספק שהמודעות חייבת לעלות, ולכל אחת מאיתנו יש חלק בזה. בשנים האחרונות אנו עדים לעוד ועוד יוזמות מרגשות וחשובות לקידום המסר והמלחמה באלימות כלפי נשים, ביניהן פורום מיכל סלה עמותה המקדמת פתרונות טכנולוגיים ומודעות ציבורית רחבה לזיהוי ״נורות האדומות״ למיגור אלימות כלפי נשים. כולנו חושבות מה יכולנו לעשות כדי למנוע את מקרה האלימות הבא, אנחנו בחרנו הפעם להציף שוב ולהקדיש את הקמפיין שיצרנו לקורבנות ולנפגעות אלימות באשר הן. אל תשתקו, בואו נגיד כולנו, that’s it.

נטלי דדון / that’s it קמפיין
ג׳ני צ׳רוואני / that’s it קמפיין
מיכל הקטנה / that’s it קמפיין
סנדרה רינגלר / that’s it קמפיין
חן אמסלם / that’s it קמפיין
יוליה פלוטקין / that’s it קמפיין
אפרת דור / that’s it קמפיין
אבישג נגר / that’s it קמפיין
דיקלה / that’s it קמפיין
אירה דולפין / that’s it קמפיין
קטיה גאלי / that’s it קמפיין
אשלי וקסמן בקשי / that’s it קמפיין
מור סילבר / that’s it קמפיין
אוולין הגואל / that’s it קמפיין
שירז טל / that’s it קמפיין

לתרומה לפורום מיכל סלה:

https://www.michalsela.org.il/

לחתימה על עצומת המלצה ששירה איסקוב תישא משואה ביום העצמאות למניעת אלימות:

https://www.atzuma.co.il/merav2965