fbpx
לפני שנשתגע: התרגול שיעזור לנו להיות נוכחות בחיי היום יום שלנו
לפני שנשתגע: התרגול שיעזור לנו להיות נוכחות בחיי היום יום שלנו
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on pinterest

כך תכניסי מיינדפולנס לחייך בהשראת מובילות דעה כמו ג׳ניפר אניסטון וג׳סיקה בייל. טיפים והמלצות לאימוץ התרגול בחיי היומיום שערכה גל אמילי כהן

התמונה למעלה: ריס וויתרספון אינסטגרם

מיינדפולנס. מילה מפציצה שלאחרונה אנחנו שומעות עליה מכל עבר, אבל מה היא בעצם אומרת? מכירות את התחושה הנעימה הזאת כשאתן מריחות זר פרחים או סיר תבשילים? את הרגע הקסום שאתן מרגישות את הבד של שמלה חדשה שקניתן? את הריכוז שיש לכן במהלך אימון טוב או בקריאת ספר מרתק? הרגעים הקטנים האלו, שאנחנו שקועות במשהו אחד, בהווה, זה בדיוק מיינדפולנס.

לא באמת נוכחות ברגע

מיינדפולנס או בעברית “קשיבות” היא היכולת להיות נוכח בהווה, תוך הסתכלות פנימית לגוף ולנפש וגם הסתכלות חיצונית על המתרחש סביבנו, או במילים פשוטות, להיות בעכשיו. כמה פעמים ישבתן לקפה עם חברה ובזמן שהיא מדברת אתן חשבתן על כמה כביסה יש לכן בבית, או מה תבשלו או על הדייט שיש לכן מחר? לעיתים קרובות אנחנו עושות כמה דברים במקביל ולא תמיד מעניקות קשב לעצמינו או לסביבה כפי שהיינו רוצות, אנחנו שם אבל למעשה אנחנו לא באמת נוכחות ברגע.

הדבר החם בהוליווד ובתל אביב

מאז ומתמיד תועדו מובילי דעה ומשפיעניים יוצאים משיעורים בטייץ עם מזרן יוגה בידיהם. דיויד וויקטוריה בקהאם, ג’ניפר אניסטון, מדונה, גוונית’ פלטרו, מיילי סיירוס, קמרון דיאז, ג’ניפר לופז, ביונסה וג’סיקה בייל הם רק חלק מהכוכבים שמתרגלים מיינדפולס בצורה כזאת או אחרת. בעשור האחרון ניתן להבחין במגמה מתמדת של בתי עסק בתחום הנפתחים בכל העולם וגם בעיר האורות, תל אביב. מלבד מאמנים המתמחים ביוגה, מדיטציה ופילאטיס בשלל סגנונות, גם חדרי הכושר הגדולים מציעים שיעורים ואימונים בתחום.

השחקנית ואשתו של הזמר ג’סטין טימברלייק, ג’סיקה בייל שיתפה בראיון למגזין WomensHealthMag כיצד תרגול יוגה שינה לה את החיים. “העבודה על הנשימה עוזרת לי להרגיש שאני מחברת את המחשבה והנשימות לתנועות השונות, וזה מרגיש לי שאני מתחברת לגוף שלי בצורה שאני לא עושה על בסיס רגיל אני חושבת שלוקח המון שנים באמת להתחיל לקבל את מי שאתה. אני מאמינה שהפילוסופיה שמאחורי היוגה וקהילת היוגה אינה נוגעת בנראות שלך, אלא באמת בבריאות פנימה החוצה. יוגה הביאה לי המון רגשות כוח ובטחון.”

 

כשנשאלה ג’ניפר אניסטון איך מדיטציה משפיעה עלייה לאורך השנים ענתה “אין שינוי אחד שאני יכולה לשים עליו את האצבע, זאת פשוט דרך להתחיל את היום נמרצת, רמות הלחץ שלי ירדו, אתה מוצא את עצמך מתנהל עם העולם בצורה קלה יותר, טובה יותר ורגועה, הרבה שמחה ושלווה. אין איך לטעות בזה, אתם יכולים ללכת לשיעור, לשכור מישהו שיתרגל אתכם או להקשיב למוזיקה נפלאה.”

איך יכול להיות שכל חיי לימדו אותי משהו לא נכון?

הבשורות הטובות הן שלכולנו יש את היכולת להיות יותר נוכחות בחיי היום יום שלנו ועם קצת תרגול זה לא רחוק מהמציאות. לאורך זמן, תרגול מיינדפולנס הוכח כמוריד סטרס, מסייע להתמודדות עם מחלות, מטפל בתסמיני דיכאון וחרדה, משפר יכולת ריכוז ולמידה, שינה, ויחסים בין אישיים. קיימות אינספור דרכים לתרגול קשיבות הפופולאריות ביניהן הן היוגה והמדיצטיה. ערכנו עבורך את הטיפים החמים ומספר דרכים בהן תוכלו לתרגל מיינדפולנס בעצמכן.

בגיל 24 תירגלה המורה ליוגה פניה דולב (47) מדיטציה בפעם הראשונה, עזבה את הלימודים כדי לטוס להודו, שם התגלגלה לאשרם של המנהיג הרוחני המפורסם אושו וקיבלה ממנו את שמה הסניאסי, זה היה מפגש ששינה את חייה. “את המדיטציה פגשתי במהלך הלימודים והיא סקרנה אותי עד כדי כך שהייתי מוכרחה לטוס להודו ולחקור את העולם הרוחני שם, טסתי לבד בפעם הראשונה בחיי, לקצה השני של העולם. כשהגעתי לאשרם של אושו, ממש במקרה והתחלתי לתרגל את המדיטציות, למדתי שזה בדיוק מה שהייתי צריכה. מה שקיבלתי מאושו היה הבסיס לשינוי מהותי. את היוגה פגשתי לראשונה בארץ במהלך ההיריון השני בו סבלתי מכאבים במפרק הירך, צלעתי. ניסיתי הכול עד שחברה הפנתה אותי למורה ליוגה בשיטת איינגאר. הלכתי לשיעור והרגשתי שמצאתי אוצר. באותו הזמן המורה הייתה חולה בסרטן, בלי שיער או גבות, היא לימדה והחלימה. הלכתי אליה כל ההיריון. החלמתי וזה עזר לי מאוד בלידה. היא נתנה לי השראה עצומה. מכאן ועד ההחלטה להתחיל קורס מורים עברו 10 שנים של תרגול והבשלה למחויבות הזו. המפגש עם מדיטציה ואושו שינה לי את תפיסת החיים ומהלך החיים. זה לא היה פשוט, הרי איך יכול להיות שכל חיי לימדו אותי משהו לא נכון? ראיתי את הדפוסים של החברה שגדלתי בה, ואת הדרישה התובענית להתאמה לצד השראה שקיבלתי לאיך אני כן רוצה לחיות. זה נתן לי להתחיל את החיים ממקום הרבה יותר קרוב לעצמי, בריא. זה נתן לי כוחות מחודשים, להתמודד עם החיים שבחרתי: משפחה, זוגיות, ילדים, פרנסה, ולמצוא את הכלים שנחוצים לי להגשמה עצמית בתוך כל זה. היוגה חיברה אותי לגוף, לנפש, ולנשימה. בכל הרמות זה הביא התייצבות.”

מה חשוב לדעת בעת ולקראת תרגול מדיטציה ויוגה?

1. להבין שדברים לוקחים זמן ואם אנחנו רוצים שתהליכים יהיו עמוקים ואמיתיים צריך לתת להם זמן ומרחב. לא לשפוט את התוצאות בטווח הקצר, ולדעת שהדברים מתרחשים הרבה פעמים מתחת לפני השטח לפעמים אנחנו מוצפים בשיפוט עצמי בלי לשים לב.

2. להמשיך את ההקשבה פנימה. תמיד בפנים יש משהו שכן יודע מה לעשות, דבר יציב שקט ומאפשר, להקשיב לזה, זה המקור לאמת שלנו.

3. תמצאו את המורה שאתם אוהבים, בכל תחום בחיים. תמצאו מישהו שאתם אוהבים ולכו על זה. תוודאו שהוא מקצועי וזה באחריותכם.

4. תנו להרגשה הטובה להוביל אתכם, להיות אחד עם הלב, להיות שלמים עם עצמכם. פחות איך זה מצטלם, ופחות מה אחרים יגידו. כאבים יכולים לעלות, גם פיזיים וגם אחרים, זה בר חלוף, וצריך לאהוב גם את זה, זה הכל חלק מהדרך.

מעוניינת להכניס את תרגול המיינדפולנס לחיי היום יום שלך? ההמלצות החמות

ריס ויתרספון מראיינת את המייסדת של אפליקציית המדיטציה UNPLUG אפליקציה שמלמדת אותך איך לתרגל מדיטציה לבד לפי מצב הרוח שלכן, מדיטציה לפני השינה שתעזור לכן להירדם או מדיטציה להפחתת לחץ. את האפליקציה ניתן למצוא בחנויות האפליקציות השונות.

Headspace

אפליקציה המאפשרת לכן לקחת איתכן את התרגול לכל מקום. על ידי הורדת האפליקציה תוכלו להתחיל לבצע מדיטציות יומיות בהנחייה אישית ללא עלות.