fbpx
תשעה סיפורים של נשים פורצות דרך בעולם האופנה והלייפסטייל
תשעה סיפורים של נשים פורצות דרך בעולם האופנה והלייפסטייל
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on pinterest

אמונה, תעוזה, נחישות, והתגברות על כל מכשול, תשעה סיפורים של נשים עצמאיות ומרגשות שפרצו דרך בעולם הלייפסטייל והאופנה שיעניקו לך השראה

בתמונה למעלה: Seestarz (צילום: Pilot Photography)

״המון תובנות ורצון גדול לסייע במשהו״ ליה זוהר וליאת גבאי, MOON סטודיו לעיצוב מטפחות (צילום: יעל אמיר)

בדיוק כמו הירח

הסיפור של MOON סטודיו לעיצוב מטפחות של ליה גבאי וליאת זוהר, מתחיל בחיפוש אחר כיסוי ראש למיכל, אמא של ליאת, שחלתה בסרטן מסוג לוקמיה אגרסיבית 5 חודשים לאחר שניצחה סרטן מסוג לימפומה.

כאשר חלתה לראשונה קנתה מטפחות עם הדפסים מיושנים ולא מחמיאים, וכשליאת קיבלה את הבשורה הקשה שאמה חלתה בלוקמיה, החליטה לחפש עבורה כיסוי ראש אופנתי, בהדפס טרנדי ומעודכן, שיעניק לה תחושה טובה וחשק לכסות את הראש בנסיבות אלו. כשהבינה ליאת שהמשימה לא פשוטה חברה לליה, חברתה הטובה מתחום העיצוב, יחד החליטו השתיים שזה מה שהן יעשו. ״במשך שנה חלמנו, עיצבנו ותכננו, ביררנו, מדדנו, חברנו לאנשי מקצוע הכי טובים, עם לב ענק, שנסחפו אחרינו, ויאללה, לעבודה”, הן נזכרות. ״כשנמצאים על רכבת ההרים הרגשית שהסרטן מביא אל חייך, אתה מבין שהוא מזמן איתו גם המון תובנות ורצון גדול לסייע במשהו, קטן ככל שיהיה, שיעלה חיוך, שיקל במעט, שיגרום לך להתעסק בקטנות של החיים לרגע״. המטפחות של MOON מיוצרות בישראל, מבדים בהרכב 100% כותנה ו-200% תשומת לב, אליהן יוצקות ליה וליאת את מיטב היצירתיות, ופשוטו כמשמעו, את הנשמה. ״אנחנו מאמינות בנתינה ותרומה חזרה לחברה, בחוויית קנייה בעלת ערך מוסף ומשמעות, ולכן החלטנו שמכל רכישה של מטפחת ייתרמו 10% לעמותות של חולי סרטן. כמו כן, ניתן לתרום מטפחות ואנחנו עוברות בבתי החולים השונים ומחלקות את התרומות לחולים״.

www.moondesign.co.il / בפייסבוק moondesign.il

״רוצה מותג בינלאומי״ חן שקליאר, Q Elite Beauty (צילום: ענת קזולה)

מועדון הדיוות של Q

חן שקליאר מובילה את הפקות צילומי התדמית של נשות העסקים בישראל. “אני יזמית, פמיניסטית, המאמינה שהחיים ניתנו לנו כדי לחיות אותם במלואם ולהגשים חלומות”. מכריזה בהתרגשות חן שקליאר (39) בעלת המותג Q Elite Beauty. חן מומחית למיתוג אישי ועסקי, עוסקת במיתוג ובפיתוח עסקי ואישי הכולל הפקות תדמית, מיתוג, תוכן שיווקי ויצירת תוכן למותגים ברשתות החברתיות. היא נשואה ואם לשניים, פסיכותרפיסטית במקצועה, מגיעה מעולם התיירות והשיווק בעלת ניסיון של 10 שנים בתפקידים בכירים ברשת מלונות גדולה. ״הפקות צילומי התדמית שלי מביאות ומנגישות את עולם האופנה לנשות העסקים בישראל״ מספרת חן. העסק שלה, שהחל בקטן, הפך ללהיט, ההפקות כולן Sold Out, וכדי להשתתף וליהנות מהחוויה, יש להירשם זמן רב מראש. ״אני יוצרת סט של צילומי תדמית ומיתוג לנשים שהן לא דוגמניות והתוצרים ברמה גבוהה. אני מאמינה שכל אישה יכולה להיראות מדהים ולהצטלם מעולה עם צוות מקצועי שעושה את עבודת ההכנה, החל בסטיילינג, איפור, עיצוב שיער, וכלה בצילום על ידי צלמת אופנה, ובלוקיישן מיוחד״. המצולמות של חן הן מן הבכירות והמובילות במשק, ביניהן חנה ראדו, אלין שלמה, ליב עזריה, קרוליין עובד, ועוד רבות, בנוסף חן מפיקה ומוציאה לאור מיזמי תוכן בשיתוף עם מגזינים נשיים מובילים. לאור ההצלחה, חן כבר חולמת על הרחבת הפעילות לחו”ל ״אני רוצה מותג בינלאומי. בנוסף, בימים אלו אני מקימה את ׳מועדון הדיוות של Q׳, מועדון שנולד עבור הלקוחות שלנו המונה מאות רבות של נשות עסקים״.

אינסטגרם: q.elite.beauty

 

״ממנהלת לשכת מנכ"ל בחברה של 5,000 עובדים לבעלת סטודיו קסום לתכשיטים וסדנאות״ רני כספי-סבח, RENE STUDIO

המושבניקית שניצלה את הרגע

״אולי זה משבר או מפנה אמצע החיים, אולי זו העובדה שאימא ואבא שלי נהרגו בתאונת דרכים כשהייתי בת 25 והתת-מודע שלי התעורר פתאום וקרא לי ‘לטרוף את החיים ולנצל כל רגע’, אולי זה שילוב של שניהם שהביא אותי ביום בהיר אחד להקים את Rene Studio, סטודיו לסדנאות ועיצוב תכשיטים”.

רני כספי-סבח (39) מבורגתה שבעמק חפר, נשואה + 3, מגיעה מרקע של לימודי תקשורת, שיווק וסוציולוגיה. אופנה לא הייתה חלק מחייה, וגם יצירה לא זרמה בדמה, כך היא מספרת: ״הייתי מושבניקית שרחוקה מהנישה הזו, עד לפני 3 שנים, שם היצירה פרצה החוצה והחיים שלי עברו מהפך ממנהלת לשכת מנכ”ל בחברה של 5,000 עובדים לבעלת סטודיו קסום לתכשיטים וסדנאות״. מרגע שקיבלה את ההחלטה תוך מספר ימים מצאה עצמה בחוג תכשיטים. ״בלילות האצבעות היו מדגדגות לי מרוב שרצו ליצור, לעצב, להשחיל, לחבר. שם התחילו חיים חדשים, מרעננים וספונטניים בשבילי. כל הצעה או בקשה שנקרתה בדרכי, זרמתי איתה, לקנות חומרים ולהתחיל להכין בבית, מכירה ביתית, שיתופי פעולה, ירידים, קורס ליזמים עסקיים, ייעוץ עסקי אישי, עם הכול זרמתי ורק הרווחתי וגדלתי מעצם כך״. רני מציעה מגוון של סגנונות, אם בעיצוב ואם בצורפות. מה שקבוע הוא הייצור, יצירה אחת מכל תכשיט, one piece. מי שעונדת את היצירה יודעת שרק לה יש כזו. במסגרת הסדנאות שפיתחה, מציעה רני סדנאות המשלבות אלמנטים של תכשיטים עם תרגילים לשינוי חשיבה והכנסת ערכים חדשים לחיים כמו חשיבה חיובית, פתיחות, עשייה ועוד.

renestudio.co.il

פייסבוק: Ranics.Rene / אינסטגרם: ranics.rene

״חלק מתעשיית הכחול לבן״ Seestarz (צילום: Pilot Photography)

האחיות שהלכו צעד אחד קדימה

אחרי שנתיים של ניהול בלוג אופנה, הכולל שיתופי פעולה רבים, כתבות במגזינים נחשקים ועשייה אופנתית מוערכת, הבשילו האחיות אלונה ודניאלה, ולקחו את תשוקתן העזה לאופנה צעד אחד קדימה והקימו את מותג האופנה Seestarz.

״העוקבים שלנו והרוח היזמית שבנו דחפו אותנו לעשות דבר שאיננו כה נפוץ – לעזוב את עיסוקינו, עריכת דין וראיית חשבון, ולעצב קולקציה משלנו. לצד העובדה שאנחנו נושמות אופנה באופן יומיומי, אנחנו בעלות כישורים מקצועיים השייכים לעולמות התוכן העסקיים באופן מובהק. מכאן, הדרך הטובה ביותר עבורנו לשלב את כל התחומים באה לידי ביטוי בהקמת מותג אופנה עצמאי״, הן מספרות. לאחר תקופה שבה למדו השתיים את העוקבים שלהן, ראו מה חסר ולמדו את תשוקת הקהל הישראלי, הן ייצרו בארץ קולקציה המדויקת עבורו. ״מתוך אידיאולוגיה, מתוך הערכה ליצירתיות ולרבגוניות הישראליות ומתוך כבוד לשושלת האופנתית שיש לנו בישראל, ראינו לנכון לעצב ולייצר בארץ וכך להיות חלק מתעשיית הכחול לבן. השאיפה שלנו הייתה ליצור קולקציה ייחודית, כזו שלא ניתן למצוא בארונה של כל אחת, אך עם זאת מאוד נגישה ויום יומית״.

להשיג באתר האונליין: seestarz.com

״קפיצה קטנה לחו"ל״ זויה פוקס, סיורי אופנה ותרבות

מיזם סיורי האופנה והתרבות של זויה פוקס

זויה פוקס (40) היא אימא, ל-3 ילדים, מהנדסת תעשייה וניהול, שעשתה את הדרך ממשרדי ההנהלה של חברת תקשורת אל רחובות תל אביב וחיפה.

היא הפכה תחביב למקצוע ולהעביר הלאה מן הידע ומן האהבה שלה. ״גיליתי שיש מגוון סיורי גרפיטי, אוכל וכדומה, אבל אין כמעט סיורי אופנה, לאחר 15 שנות עבודה בהנהלת פרטנר במשרה בכירה ומתגמלת, החלטתי לעזוב את ‘כלוב הזהב’ ויצאתי אל הלא נודע, והקמתי מיזם סיורי אופנה ותרבות בתל אביב ובחיפה. במקביל עזבנו את אזור מרכז הארץ ואת חיי המרדף ועברנו לגור בקריית חיים שליד חיפה״. הסיורים שמציעה זויה ייחודיים, מחדשים, ו”פותחים את הראש”. זוהי דרך שונה מאוד להכיר את תל אביב וחיפה ואת היוצרים המקומיים והמוכשרים. מטרת הסיורים היא לתת חשיפה נרחבת למעצבים ישראלים, להראות שעיצוב ואופנה הם אמנות לכל דבר ואת הקשר המובהק ביניהם. בין הסיורים מציעה זויה סיור בוטיק ייחודי המחבר אופנה ואמנות. חגיגה אורבנית, שיקית, צבעונית ומלאת השראה, בה תגלו חנויות ומעצבים ייחודיים ומגוונים בסמטאות העיר הקסומות שלא מגיעים אליהן לבד. כאן תשמעו סיפורים על יוזמה, יצירתיות, חדשנות, אומץ, עלתחילת הדרך ועל המשנה האופנתית של כל מעצב ומעצב. בין לבין נחשפים המשתתפים לארכיטקטורה התל אביבית והחיפאית, לאמנות רחוב ולאנקדוטות היסטוריות, שומעים הסבר על רחובותיה של העיר ומוסדות התרבות שלה. ״זוהי ממש קפיצה קטנה לחו”ל עבור תיירי פנים ודרך חדשה ומיוחדת להיחשף עבור תיירות חוץ״, מסבירה זויה. הסיור מתקיים בתל אביב באזור נחלת בנימין, ביפו, בדרום תל אביב ובחיפה.

פרטים נוספים בפייסבוק: סיורי אופנה ותרבות

״תערוכת צילומים ביפו בפורמט ייחודי וחדשני תיתן הצצה רחבה יותר אל תוך עולמן של נשים יפואיות העוסקות באומנות״ מירי רחימי (צילום: שרהל׳ה גור לביא , שמלה: ויוי בלאיש)

מתוך ההריסות

מסע אל עברו המפואר של נמל יפו. סדרת צילומי אופנה על רקע הריסות ההאנגרים של נמל יפו הישן לקראת שיפוצו ופתיחתו מחדש שצילמו צלמת האומנות שרהל׳ה גור לביא ויזמית האופנה מירי רחימי, תושבות יפו, תוצג בתערוכת צילומים ביפו בפורמט ייחודי וחדשני ותיתן הצצה רחבה יותר אל תוך עולמן של נשים יפואיות העוסקות באומנות. יוצרות ואומנית יפואית המעוניינות לקחת חלק בפרויקט מוזמנות ליצור קשר עם היזמית בפרופיל האינסטגרם

אינסטגרם: mirirahimi

״מטפלת בסוגי עור שונים עם חומרי גלם טבעיים״ אדוה אזולאי, The Lab Of The White Witch

שיקויי הבריאות של אדוה אזולאי

לפני כשנתיים הקימה אדוה אזולאי (42), נשואה ואימא ל 3, מכפר דניאל, את The Lab Of The White Witch. את העסק הקימה מתוך תשוקה ועניין לרוקחות הקוסמטית הטבעית, לחומרי גלם מצוינים, מתוך הנאה וחדוות יצירה, ובמטרה לחבר בין טבע, בריאות ויופי.

״מוצרי הטיפוח המתועשים מכילים חומרים המזיקים לאדם ולסביבה״ מסבירה אדוה ״אנו משתמשים במוצרי קוסמטיקה וסבונים על בסיס יום יומי, ממש כמו מזון לאכילה. לא תאכלו נפט, אז למה למרוח אותו על העור?״ היא מטפלת בכפר דניאל, מתאימה מוצרי טיפוח לעור הפנים והגוף ״טיפוח העור העסיק אותי תמיד״ מספרת אדוה ״הכרתי מרקחות מהרפואה העממית ׳תרופות סבתא׳ שתמיד העניקו לי פתרון לכאב גרון, חום ובעיקר לטיפוח העור. צמחי מרפא ותבלינים נהיו חלק מהלקסיקון היום יומי שלי. ההיכרות עם עולם צמחי המרפא הבשילה כשהתבגרתי והתחלתי לבשל. חקר חומרי הגלם לבישול העסיק אותי, ובעיקר החיפוש אחר מזון בריא. המודעות לאורך חיים בריא בעולם מסוכן כמו שלנו מצריך משנה זהירות, וכשנפגשתי עם השמנים האתרים, והבנתי מעט על הסגולות, הרגשתי שאני רוצה לקחת אחריות, להבין יותר על הרכב המזונות. היום, אני שם, במעבדה, כותבת פורמולות, יוצרת מרקמים ומטפלת בסוגי עור שונים עם חומרי גלם טבעיים״. בין המוצרים שמציעה אדוה, קרם הזנה אנטי אייג’ינג עם מי ורדים, שמנים עשירים בחומצות שומן חיוניות המזינים את העור מבפנים, סרום למתבגרים במספר שלבים לטיפול באקנה, משחה בהשראת ה OXI המכילה חומרים לחיטוי וטיפול יסודי ״הסרומים מומלצים בכל הגילאים״ מסבירה אדוה ״בכל גיל ובכל עונה עם פורמולה משתנה, מכילים שמנים עשירים ומזינים, הם חודרים עמוק והתוצאות ניכרות״.

טלפון 054-4357801 / אתר www.exceptional.co.il

פייסבוק Adva Lahav Azoulay / אינסטגרם white_witch_lab

״דימוי גוף חיובי״ מירב תיתה עשוש (צילום: דריה גער)

השראה לאהבה עצמית

מירב תיתה- עשוש (28), נשואה לדור, היא דוגמנית על קו ישראל-אירופה, העוסקת בדוגמנות ובדימוי גוף חיובי מזה 4 שנים. בקרוב תשיק סדרת הרצאות בנושא, המורכבות מהסיפור האישי שלה, מההיכרות עם התעשייה, המעניקות השראה לאהבה עצמית. את מירב תזהו משלל קמפיינים בארץ, ביניהם קמפיין ל׳דלתא׳, ׳עונות׳, ולמעצב ׳דרור קונטנטו׳, היא השתתפה בשבוע האופנה תל אביב, ובהפקות אופנה למגזינים. בחו״ל השתתפה בקמפיינים רבים ביניהם בקמפיין הבינלאומי של ׳אדידס׳.

אינסטגרם: meiravtitash

״התעקשתי לייצר במפעל ישראלי״ לינה קצפ

באיזו מברשת השתמשת?

המאפרת לינה קצפ מציעה מברשות מקצועיות כחול לבן פרי פיתוחה. היא מאפרת מקצועית מנוסה כבר מעל לעשור, הפכה את כלי העבודה שלה, מברשות איפור, לעסק. ״כמאפרת, עם השנים, רכשתי לי עוד ועוד מברשות, ניסיתי למצוא את אלו שלא ארצה להחליף, אלו שיחזיקו מעמד אבל יותר מזה שיעשו את העבודה. לצד זה, לקוחותיי המרוצות תמיד שאלו, ׳באיזו מברשת השתמשת?׳ כעבור שנים של עבודה ‘נפל לי האסימון’ וחיברתי בין שתי הבקשות. זו שלי, למצוא את המברשות שלא אצטרך להחליף, וזו של הלקוחות שלי, למצוא את הסט המושלם עבורן״. זה לקח זמן, ודרש תעוזה וקצת חוצפה, אך לינה החליטה לייצר את סט מברשות האיפור המושלם, כזה שמתאים למאפרת מקצועית וגם ללקוחות המתאפרות שלה. ״את סט המברשות שלי היה לי חשוב לייצר בארץ, כחול לבן. גם כדי שאוכל להיות נוכחת בכל שלב בתכנון, בעיצוב ובייצור, וגם כדי לחזק את התעשייה המקומית. למרות הפערים העצומים בעלויות בהשוואה לייצור במדינות המזרח הרחוק, התעקשתי לייצר במפעל ישראלי״. לינה תכננה, עיצבה ואף נכחה בחלק מתהליך הייצור עצמו במפעל בצפון הארץ, והתוצאה היא מעל ומעבר למצופה. המברשות מיוצרות בעבודת יד אחת אחת, והן רכות בזכות השיער שבחרה לינה עבור כל אחת מהן, יפות בזכות העיצוב, והכי חשוב, מקצועיות ועושות את העבודה, וילוו אותך בכל יום ולכל אירוע. משלוח חינם בכל הארץ.

להשיג באתר: linakatzap.co.il/shop | אינסטגרם: linakatzap