fbpx
כך יוצרים ותומכים בעיצוב ישראלי: קליפ חדש לסטייליסטית איה מלמד
כך יוצרים ותומכים בעיצוב ישראלי: קליפ חדש לסטייליסטית איה מלמד

תעשיית המוסיקה וכך גם תעשיית האופנה חוו תקופה מאתגרת ויצרו תחת תנאים כמעט בלתי אפשריים לנוכח משבר הקורונה, ועדיין יוצרים רבים מצליחים לפלס את הדרך וליצור רגעים מרגשים המשלבים בין מוסיקה ואופנה. אחת היוצרות הצומחות המוכשרות, שמחוברת לסטייל בצורה יוצאת דופן היא איה מלמד (32), סטייליסטית ותיקה בתעשיית האופנה הישראלית שתחת ידיה עברו מיטב הסלבס, והיום היא משיקה שיר וקליפ חדש בשם ׳חלק׳, בו היא לובשת עיצוב ישראלי בלבד.

איה מלמד חי סטייליסטית
איה מלמד ״חלק״ (צילום: ערן לוי

בעשור האחרון תעשיית המוסיקה והפופ בפרט משלבת קבוע בין אופנה ומוסיקה מתוך הבנה ששני אלו הולכים יחד, אופנה ורלוונטיות הם שני מרכיבים קריטיים בתחרות על לב הקהל, התורמים לבידול ולזכירות המותג. התעשייה בחו״ל מייצרת עוד ועוד כוכבים שמזוהים עם מותגים ובתי אופנה, והם משתלבים בהופעות, בקליפים ובמיתוג הכולל של האומן. גם בארץ, המיתוג של נועה קירל למשל ממצב אותה כהרבה מעבר למוסיקאית בזכות הסגנון שלה, והזיהוי עם מעצבים ומותגים, הקליפ האחרון שלה ״מיליון דולר״ הוא הפקה משותפת עם רשת אופנה, כמוה גם נטע ברזילי, אלה לי להב, סטטיק ובן אל, ולאחרונה גם עדי ביטי שנדמה שהקליפ האופנתי והשערורייתי ששחררה השכיח את העובדה שיש גם יצירה ושיר עם מילים ומנגינה מאחוריו, כל אלו מקפידים ומשלבים ביצירה ארט סטייל ואופנה ברמה הגבוהה ביותר.

איה מלמד חי סטייליסטית
איה מלמד ״חלק״ שמלה: חן אדר (צילום ערן לוי)

בקליפ החדש לשיר ״חלק״ של היוצרת איה מלמד שולבו מיטב הפריטים של מעצבים ומעצבות ישראליים. הסטיילינג לקליפ הוא של איה עצמה, וגם ביתר הקליפים שלה היא לובשת ומקדמת עיצוב ישראלי בלבד. בקליפ תזהו שמלת טול ורודה של מעצבת האופנה חן אדר, חלוקי משי בצבעי ורוד ושחור של המותג “MISHIMONO”, כמו גם תכשיטים של מעצבות ישראליות כמו: אפרת קסוטו, שני יעקובי והמותג הישראלי RCS.

איה מלמד חי סטייליסטית
MISHIMONO איה מלמד ״חלק״ שמלה

השיר “חלק”, בכתיבתה ובהלחנתה של הזמרת והיוצרת גלי חי, הוא השיר הרביעי שמוציאה איה מלמד בהפקתה של הזמרת והמפיקה עדי אולמנסקי. שלוש שנים אחרי שחזרה לשיר, מציגה איה בלדת פופ אלקטרונית אפלה שמתאימה בדיוק לעונת החורף ולתקופה.

השיר הוא בלדה נשית ומעצימה שנכתבה ע”י היוצרת גלי חי ועוסק בחוויה של להיות שונה ולא מובנת בעולם שבו חיה ומתאר סוג של תחושת דיכאון. איה שבעברה סבלה מדיכאון קשה שמעה את השיר, התחברה והחליטה להקליטו ולהקדישו לכל מי שמוצאת את עצמה בתקופה קשה בזמנים אלה, או בכלל. יחד עם הסינגל, יוצא קליפ מושקע בהפקה עצמאית שצולם ע”י צלם האופנה המוערך ערן לוי