לא סוד שעולם האופנה נחלק לשניים: השיק הצרפתי ההוט-קוטור היוקרתי מול הסטייל הנגיש והעממי האמריקאי. וכאן לא ניתן להימנע מהשוואה בין ׳אמילי בפריז׳ לסדרת אופנה נוספת מבית מדרשו של המפיק דארן סטאר ׳סקס והעיר הגדולה׳. האם אמילי הולכת בדרכה של קארי? ההשוואות והדיונים ברשת לא פוסקים. אמנם המלבישה היא אותה אחת, פטרישה פילד האחראית ליצירת אחת הדמויות הכי אייקוניות על המסך, קארי בראדשו, ולמרות ההשוואה המתבקשת, מבחינתי השתיים שונות לחלוטין. אם קארי של הניינטיז היתה מהפכנית חדשנית ועמוקה, אמילי של 2020 שלושה עשורים קדימה, היא צפויה ודומה יותר לבובת מניקן שלובשת קטלוגים מוגמרים. אני נוטה להאמין שמעבר לנאמנות של פילד למגמות אופנתיות ותרבותיות, ושיקוף שלהן על המסך, יש כאן במודע או שלא, גם מן הביקורת כלפי החברה המערבית שכבר לא מתאמצת עבור דבר, גם לא עבור סטייל ובטח שלא עבור אמירה אופנתית. כולנו כמו אמילי הרי חוטאות ב׳מסעי קניות בולמיים׳ משולחי רסן, כאלו שבעיקר מחפים על חסכים רגשיים, היא תעשה את זה בבוטיק של ׳שאנל׳, אנחנו נעמיס קולקציות שלמות של זארה, מנגו או כל רשת אופנה אחרת עד שכולנו ניראה זהות, משובטות, חסרות זהות או קול, ועוד נוסיף חטא על פשע כשנקרא לזה סטייל. עם זאת, המראה של אמילי משובח מושקע ובעיקר מצטלם נהדר, וכן, אם נודה, מסעי הקניות האלו משתלמים לנו בעיקר כשזה מגיע לסלפי או לתמונה הקבועה בנווה צדק.